לעילוי נשמתו

גן שעשועים בקרית שמונה

בת דודתו של נעם, קייטי מאירסון, בתה של סנדי מאירסון, היתה בת 11 כאשר נפל נעם במלחמת לבנון השנייה. קייטי לקחה על עצמה לפעול להנצחתו במסגרת "פרויקט מצווה" של בית הכנסת שלה בניו יורק ויזמה לזכרו הקמת גן שעשועים לילדי קרית שמונה שסבלו בעת המלחמה מהפגזות ומטחי טילים.

קייטי ואמה פנו לנציגי קרן היסוד בניו יורק והגיעו להחלטה שלאחר שקייטי תגייס 10,000 דולרים, תשלים קרן היסוד את הסכום הנדרש להקמת גן שעשועים קטן. קייטי פנתה לקרובי משפחה וידידים והציעה להם חולצות שעיצבה במחיר 25 דולר לחולצה ודובוני צעצוע לבושים ב"מיני-חולצות" כאלו במחיר 100 דולרים לדובון!

בח' באדר ב' תשס"ח (15.3.2008) חגגה קייטי את הגעתה למצוות, והמוזמנים שמחו לתרום לפרויקט הפארק. תוך זמן קצר הגיע הסכום הנדרש (ואף יותר) לידי קרן היסוד, ונקבע תאריך הקדשת מגרש בקרית שמונה לגן השעשועים. ביוני 2008 הגיעו קייטי ואמה מחו"ל, וכל בני המשפחה בארץ התכנסו בקרית שמונה לטקס התחלת העבודה. בטקס השתתפו אנשי קרן היסוד, הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה, ראש עיריית קרית שמונה, חברים ונציגי גדוד 284 שבו שרת נעם במלחמה.

כעבור כשנה וחצי, בחופשת החורף, שבה קייטי לביקור בגן שכבר עמד על תילו. בנות בית הספר "עוזיאל" הסמוך באו לכבד את קייטי ולהביע את הערכתן לפועלה של ילדה קטנה שהצליחה להקים פארק לעילוי נשמת בן דודה האהוב.

להלן תרגום חלק מהדברים שאמרה בעת הביקור:

"…לנעם היתה דרך משלו להאיר את החדר בחיוכו ובאישיות שלו… עבורי, הקמת גן שעשועים מהווה מזכרת מתאימה, שכן לדעתי המזג הנעים של בן דודי 'הזמין' מצבת זיכרון כזו המכבדת חיים יפים כל כך שנגדעו באיבם בצורה כל כך חדה…

בזמנים המאתגרים של המדינה מרובת מלחמות, מתן אפשרות לילדים לשחק, לנוח מן הקשיים הגורמים לילדים להתבגר בטרם עת, הוא ממש מצווה. המטרה של גן שעשועים זה היא גם לאחד אנשים ולגרום לאנשים להיות ביחד שלא במסגרת הצבא. הגן משקף את העליצות שנוכחותו של נעם הכניסה לחדר, ומאוד מרגש לראות שמחה כזו אצל ילדים, כי מגיע להם…"

גן השעשועים הקטן נמצא בפינת הרחובות יקותיאל אדם ויעקב מלול בצפון קרית שמונה ומשמש את ילדי השכונה עד היום.