לעילוי נשמתו

'חדר סביבתי' במצפה רמון

נעם למד בישיבה התיכונית התורנית סביבתית במצפה רמון. שם הוא ספג את גישתו של הרב דוד אביחיל ליהדות וסביבה והשתתף בהתלהבות בטיולים וסדנאות השטח של הישיבה. בהמשך ללימודיו בישיבה התפתחו אצל נעם קשר ואהבה מיוחדים לארץ ישראל, והוא הרבה לטייל בה ולהדריך טיולים. אחרי שחרורו מצה"ל, נעם רצה לטייל בהר הנגב ולהעמיק את היכרותו עם חבל ארץ זה, לכן עבר למצפה רמון אחרי סוכות תשס"ו, ותמורת עזרה לתלמידי הישיבה התיכונית בבית המדרש בבקרים קיבל אפשרות לארוחות ולינה בפנימייה. בשעות הצהריים טייל נעם באזור – לבד, עם חברים ולפעמים עם תלמידים מהישיבה (אחרי חנוכה של אותה שנה נעם עבר לאילת, שבה הדריך טיולים במסגרת 'אל ארצי'). בזמן שנעם חי בישיבה והשתתף בפעילות החינוכית, התחזק הקשר שלו עם הישיבה, עם הרב אביחיל, עם הצוות ועם התלמידים.

לאחר שנעם נהרג, החליטו צוות הישיבה והתלמידים להנציח את זכרו בפינה המוקדשת לידיעת הארץ ולענייני יהדות וסביבה. בחודש סיוון תשע"ב, לקראת סוף שנת הלימודים, התלמידים, ראש הישיבה דאז – הרב יהונדב עציון – וצוות המורים חנכו את ה'חדר הסביבתי'. בחדר ישנה ספריה מרשימה המוקדשת לכל מה שקשור לידיעת הארץ, לאקולוגיה, וליהדות וסביבה. פה ושם פזורים מקומות ישיבה ופינה המוקדשת לזכרו של נעם. החדר נמצא בפנימיית הישיבה התיכונית, והוא תוכנן, שופץ וסויד על ידי התלמידים. הישיבה הזמינה את ההורים של נעם לטקס חנוכת החדר. חיים הוזמן לתלות את לוח הקדשת החדר לזכרו של נעם, ולאחר חנוכת החדר הוקרנה מצגת על נעם, וחיים סיפר קצת על נעם והודה לתלמידים על פועלם ועל האירוח הנאה.

תלמידי הישיבה ישמחו לקבל ספרים לחדר הסביבתי. על מנת לתרום ספרים, ניתן ליצור קשר עם חיים וגילה או ישירות עם הישיבה התיכונית במצפה רמון.